Як писати «геніальні тексти»: поради Джорджа Оруелла, Ніла Ґеймена та Девіда Огілві
Хобі

30 порад Як писати «геніальні тексти»: поради Генрі Міллера, Маргарет Етвуд та Вільяма Сафайра

Ми постійно стикаємося з різними текстами: прес-релізи, аналітичні статті, рекламні слогани чи книги. Редакція OS зібрала декілька простих порад від кращих письменників та рекламістів, які заробляють на хліб своїм пером. Генрі Міллер, Вільям Сафайр та Маргарет Етвуд розкажуть про свій досвід роботи з текстами і що варто робити аби їх покращити.

Генрі Міллер (Henry Miller)

Американський письменник, автор скандальних для свого часу інтелектуально-еротичних романів про світ після Першої світової війни та долю письменника в цьому світі. Найбільш відомі роботи – «Тропік Раку», «Тропік Козерога» та «Чорна весна», які складають автобіографічну трилогію.

  1. Працюйте над однією роботою допоки вона не буде готова.
  2. Не починайте нових книжок, не додавайте нового матеріалу до «Black Spring». («Black Spring» – друга опублікована книга Генрі Міллера – прим. COMMS)
  3. Не нервуйте. Працюйте спокійно, із задоволенням, не замислюючись над тим, що Ви тримаєте ручку або друкуєте на клавіатурі.
  4. Працюйте згідно плану, не згідно настрою. Зупиніться в назнчений час!
  5. Коли Ви не можете творити, Ви можете працювати.
  6. Заливати фундамент по-трохи кожного дня краще, ніж додавати нові добрива в землю.
  7. Залишайтеся людиною! Бачтеся з людьми; ходіть в різні місця, пийте якщо хочете.
  8. Не працюйте як прокляті! Працюйте з задоволенням і тільки.
  9. Відкиньте програму роботи якщо у Вас нема настрою – але повертайтеся до неї наступного дня. Концентруйтеся.
  10. Конкретизуйте. Вилучайте.
  11. Забудьте книжки, які Ви хочете написати. Думайте тільки про ту книжку, яку пишете зараз.
  12. Першим ділом пишіть, пишіть постійно. Живопис, музика, друзі, кіно, все це йде потім.

Вільям Сафайр (William Safire)

Американський журналіст, відомий колумніст газети TheNewYorkTimes, лауреат Пулітцерівської премії 1978 року, колишній спічрайтер президента Річарда Ніксона.

  1. Не ставте речення в заперечну форму.
  2. Перечитуйте уважно щоб побачити чи не пропустили Ви якесь слово.
  3. Письменник не має змінювати точку зору читача.
  4. І не починати речення зі сполучника.
  5. Не зловживайте знаками оклику!!!
  6. Якщо Ви перечитуєте свою роботу, по ходу перечитування Ви можете знайти багато повторень, які можуть бути через перечитування та редагування.
  7. Візьміть бика за руку й уникайте змішення метафор.
  8. Уникайте модних оборотів, які звучать дивакувато.
  9. Завжди обирайте коректний фразеологізм.
  10. Останнє, але не менш важливе: уникайте кліше як чуми, шукайте схожих альтернатив

Маргарет Етвуд (Margaret Atwood)

Канадська письменниця, поетеса, літературний критик і активіст захисту навколишнього середовища. Нагороджена Букерівською премією за роман «Сліпий вбивця», переможниця багатьох інших літературних премій. Одна з найвідоміших англомовних письменників сучасності.

  1. Беріть олівець щоб писати в літаку. Ручки протікають. Та якщо олівець зламається, Ви не зможете підстругати його, бо в салон літака не можна брати ріжучих предметів. Отже: беріть два олівця.
  2. Якщо обидва олівця ламаються, в крайньому випадку Ви можете загострити їх пилочкою для нігтів, металічною або пластиковою.
  3. Візьміть на чому писати. Добре якщо це папір. На крайній випадок щось дерев’яне, або Ваша рука теж підідуть.
  4. Якщо Ви використовуєте комп’ютер, завжди зберігайте новий текст на флешці.
  5. Робіть вправи для спини. ЇЇ біль відволікає.
  6. Утримуйте увагу читача (це працює краще якщо Ви можете утримати власну). Але Ви не знаєте хто читач, тож це немов стріляти в рибу з рогатки серед темряви. Поки А буде захоплюватися, Б буде протирати штани.
  7. Вам, швидше за все, потрібні будуть енциклопедія, елементарна книга граматики, та контроль над реальністю. Oстаннє означає: немає безкоштовних обідів. Написання це робота. Це також і авантюра. Письменники не отримують пенсії. Інші люди можуть трохи допомагати, але по-суті Ви самі по собі. Ніхто не змушує цього робити: це Ваш власний вибір, тож не скигліть.
  8. Ви ніколи не зможете читати власну книгу з наївним очікуванням, яке виникає з першими прекрасними сторінками нової книги, тому що саме Ви написали цю річ. Ви були за кулісами. Ви бачили як кроликів сховали в капелюх. Тому попросіть начитаного друга або двох переглянути книгу, перш ніж віддасте її у видавництво. Цей друг не повинен бути з Вами у романтичних відносинах, хіба що Ви хочете з ним порвати.
  9. Не зупиняйтесь посеред лісу. Якщо Ви загубили сюжетну лінію або натрапили на перешкоду – прослідкуйте свої кроки до місця, де Ви пішли хибним шляхом. Потім йдіть іншою дорогою. І / або змініть персонажа. Змініть час. Змініть титульну сторінку.
  10. Допомагають молитви. Або читання чогось іншого. Або постійна візуалізація священного граалю, який є завершеною, опублікованою версією Вашої чудової книжки.

Вам також має сподобатись...