6 способів вбити креативність: від критики ідей до обмеження ресурсів
Бізнес

6 способів вбити креативність: від критики ідей до обмеження ресурсів

Багато організацій стверджують, що вони прагнуть використовувати та розвивати творчий підхід до роботи, але методи, які вони використовують навпаки знищують його до тла. Це зрозуміла Тереза Амабайл (Teresa Amabile), директор Гарвардської школи бізнесу, проводячи дослідження протягом більше десяти років в різних організаціях.

В рамках одного з них вона вивчала сім компаній, працівники яких мали щодня звітувати щодо своєї роботи. Через два роки вона виявила значні відмінності в тому, як організації розуміють «творчість». Зважаючи на те, що стільки організацій (в тому числі шкіл) прагнуть вбити в працівниках креативність вона запропонувала 6 методів, що допоможуть в цьому.

1. Невдалий підбір ролі

Один з найпростіших способів убити творчість – дати роботу не тій людині. Це може бути конкретне завдання або робота в цілому. Працівники повинні випробувати свої навички, але робота має залишатися в межах їх можливостей. Звичайною практикою в організаціях є надання термінової роботи найбільш підходящій людині (найстаршому/наймолодшому/тому, хто має найменше роботи тощо).

Менеджери зазвичай не дивляться на те, які вміння, навички потрібні для роботи. Вони не надають роботу працівнику, який має необхідну кваліфікацію, а надають тому, хто має менше роботи. Невідповідність ролей є чудовим рецептом для незадовільного результату.

Креативність – творчі здібності індивіда, які характеризуються готовністю до прийняття та створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних схем мислення. Згідно з американським психологом Абрахамом Маслоу – це творча спрямованість, властива всім від народження, але така, що втрачається більшістю під впливом системи виховання, освіти та соціальної практики.

2. Обмеження свободи

Так, люди потребують конкретних цілей, що мають бути поставлені перед ними, але їм також необхідна свобода для досягнення цих цілей. Якщо ви хочете вбити креатив, то просто обмежте свободу працівника у способах досягнення своїх цілей. Можна використати два поширені методи: дуже часто змінювати цілі або прямо повідомити, що нові методи роботи не вітаються. Співробітники зрозуміють, що від них вимагається і припинять навіть пробувати.

3. Обмеження ресурсів

Творчість вимагає часу і грошей, щоб знищити її обмежте і те, і інше. Ви можете зробити це, встановивши дуже короткі строки для виконання або обмеживши ресурси до мінімуму. Менеджери, як правило, одержимі «фізичним» простором, вважаючи, що фурнітура та колір шпалер підвищує в офісі креативність. Однак, набагато важливішим є простір для роздумів, думок. Люди потребують достатньо часу і ресурсів, щоб придумати нові та цікаві ідеї. Помістіть людей в ситуацію з нестачею часу, ресурсів та постійним напруженням і ви гарантовано знищите будь-яку креативність.

4. Однорідність групи

Групи, в яких люди дуже схожі, як правило, добре ладнають, не сперечаються, у них не виникає проблем і часто вони характеризуються низьким рівнем креативності. Якщо ви хочете переконатися в тому, що креативність зведено до мінімуму, то скоротіть кількість відмінностей в групі.

З іншого боку, коли команда складається з людей із різними навичками, здібностями і точками зору, їх різні підходи, як правило, об’єднуються і сприяють виробленню творчих рішень. Робота над завданням в такій групі може зайняти більше часу, також не виключені суперечки. Такі групи сприяють підвищенню креативності, тому звичайно ж їх слід уникати.

5. Нікого ніколи не заохочуйте

Легше критикувати ніж дати конструктивну пораду. Якщо ви справді хочете вбити креативність, то критикуйте нові ідеї якомога частіше. Однією з проблем нових ідей є те, що вони можуть бути неуспішними. Таким чином, щоб перешкодити подальшому розвитку творчого підходу переконайтеся, що ви дійсно покарали людей, чиї ідеї не спрацювали. Коли працівники знають, що їх будуть допитувати стосовно їх нових ідей нескінченно довго і в разі невдачі – покарають, то скоро вони припинять креативити.

6. Не підтримуйте

Внутрішні чвари, політиканство, плітки можуть легко вбити креативність. Намагайтеся не дозволяти вільно розповсюджувати інформацію і перешкоджайте будь-якій співпраці тому що, це швидше за все підвищить творчий потенціал. Без підтримки, спроби креативити швидко помруть, а співробітники стануть цинічними та втратять мотивацію.

Пам’ятайте, що всі ці методи для вбивства креативності потрібно реалізовувати вміло. Ви повинні стверджувати, що надаєте підтримку, свободу, ресурси і так далі, але робити це без особливого ентузіазму. Це створить ілюзію креативної організації, але ви не будете відрізнятися оригінальними, цікавими ідеями та рішеннями. Отже, якщо ви зацікавлені у розвитку креативності у вашій організації не забудьте, що робити потрібно все навпаки.

Вам також має сподобатись...