Міф про багатозадачність. Як багатозадачність впливає на продуктивність?
Психологія

Міф про багатозадачність. Як багатозадачність впливає на продуктивність?

Багатозадачність стала модним словом у нашій культурі. Вона майже здається вимогою як для дорослих, так і для підлітків. Насправді, більшість опитаних кажуть, що вони проводять приблизно половину свого часу вдень, роблячи одразу дві або більше справи.

До чого насправді призводить багатозадачність?

На жаль, дослідження демонструють, що більшість із нас вважають, що ми краще виконуємо багатозадачність, ніж насправді, особливо коли мова йде про жонглювання електронною інформацією. Мозок здатний обробляти і звертати увагу лише на одне за раз, тому багатозадачність насправді знижує продуктивність. Згідно з дослідженням Кліффорда Насса, люди, які намагаються виконувати багато задач між засобами масової інформації (наприклад, дивляться телевізор під час обміну текстовими повідомленнями або перескакують між електронними листами та робочими завданнями), насправді дуже погано виконують певні ключові навички: здатність фільтрувати нерелевантну інформацію, зберігаючи свою пам’ять організовано та переходити від одного завдання до іншого. Іншими словами, у порівнянні з людьми, які намагаються виконувати одне завдання за раз, вони більше відволікаються на нерелевантну інформацію, менше здатні зосередитись і менш точні в тому, що вони роблять. Хоча ми думаємо, що багато робимо, насправді багатозадачність насправді збільшує рівень стресу в нашому житті.

Ці результати ще більше стосуються дітей-підлітків, які відомі своїм частим використанням технологій та багатозадачністю як способом збалансувати своє соціальне та академічне життя. Одне з досліджень підлітків віком 8-12 років показало, що ті, які виконували багатозадачні завдання, проводячи багато часу за переглядом телевізора, відео та за допомогою Інтернет-спілкування, частіше відчували нижчий рівень соціального успіху, кажучи, що вони не почуваються “нормально”, Повідомляли, що вони менше сплять, і казали, що у них були друзі, яких батьки сприймають як поганий вплив. Підводячи підсумок, дослідники дійшли висновку, що багатозадачність шкодить соціальному та емоційному розвитку підлітків, оскільки вони втрачають знання про те, як залишатись зосередженими та мати вагоме очне спілкування. Додайте це до цитованого вище дослідження, яке показує, що багатозадачність також може призвести до поганих аналітичних аргументаційних здібностей (неможливість розрізнити найважливішу інформацію, звернути увагу на виконання завдання, адекватно зберегти нову інформацію у пам’яті) і зрозуміло, що багатозадачність може призвести до поганих результатів.

То що робити батькам?

Ви можете схилятися до похвали своїх дітей за їх здатність робити кілька речей одночасно ( наприклад, перемикання між Discord, Instagram, прослуховування музики, обмін текстовими повідомленнями з друзями, все під час виконання домашнього завдання). Постарайтеся утриматися від моделювання або посилення такої поведінки. Реальність така, що ваша дитина фактично розтягує час на домашнє завдання, і вона з меншою ймовірністю буде пам’ятати те, чому саме вона вчиться, відчуваючи тим більше відволікання та стресу. Якщо ваші діти залишаються до пізньої ночі за своїми комп’ютерами, наполягаючи на тому, що вони працюють над завданнями для школи, дослідьте, скільки часу вони насправді зосереджують на завданнях, замість того, щоб перемикати її екрани вперед-назад між соціальними мережами та шкільними роботами. Може здатися, що вони можуть все це зробити, але насправді це спричиняє зниження рівня уваги до навчання та менше часу на відпочинок та сон. Натомість допоможіть своїм дітям навчитися повністю зосереджуватися на завданні, яке перед ними стоїть.

Спробуйте експеримент: Протягом семи днів проводьте експеримент зі своєю дитиною. Вимагайте, щоб і ви, і ваша дитина витрачали блок часу, вимикаючи всі соціальні медіа (включаючи телефони) і роблячи лише одну справу за раз, будь то робота, навчання, практика, прибирання чи навіть читання книги. В кінці тижня оцініть результати. Ви чи ваша дитина насправді більше насолоджувались соціальним часом, бо спочатку виконували інші завдання?

Підводячи підсумок, допоможіть своєму підлітку навчитися зосереджуватися на тому, щоб робити по одній справі за один раз, і бути повністю присутнім із постійною увагою до кожного виду діяльності. Почніть з утримання від багатозадачності у власному житті. Ця практика, безумовно, є контркультурною, але дослідження підтверджують, що саме так наш мозок може працювати найкраще.

Вам також має сподобатись...