Як планувати свій робочий час
Бізнес

Як планувати свій робочий час

Як часто, прийшовши з роботи, ви буквально «падаєте» від втоми на диван і весь час задаєтеся одним і тим самим питанням: що ж змусило вас так сильно втомитися? Швидше за все, це все через те, що ви ще не навчилися планувати свій робочий час. А між тим, це дуже важливо, адже чіткий план роботи дозволяє встигнути виконати набагато більше справ.

За статистикою, середньостатистичний працівник продуктивно використовує лише 20% свого робочого часу. Тоді велика загадка, на що витрачається решта 80%? Відгадка проста: дуже багато часу витрачається на незначні справи, такі, як перевірка пошти, розмови по телефону (не по роботі), відшукування потрібних документів і т. д. Спробуйте заради експерименту хоча б пару днів записувати щохвилини, куди ви витратили свій час. Ви здивуєтеся, як багато хвилин пішло марно.

Виділіть головні справи

Щоб зовсім не потонути у вирі різних справ, навчитеся розставляти пріоритети. Завжди існують ті справи, які потрібно виконати як можна швидше і ті, які можуть почекати. Намагайтеся найважливіше виконувати завжди вранці, тоді залишок дня буде менш напруженим. А на думку психологів, почуття того, що ви зробили найважливіше, додасть вам відчуття успіху до самого закінчення робочого часу.

Дотримуйтеся свого біологічного ритму

Ця порада скоріше підійде тим, хто може дозволити собі більш менш вільний графік роботи. Справа в тому, що кожна людина влаштований по-своєму і хтось активніший рано вранці, а хтось-ближче до вечора. Намагайтеся виконувати найбільш об’ємні справи саме у пік своєї активності, а решту часу присвячуйте менш значним заняттям, як перевірка пошти, перебирання документів і т. д.
Як планувати свій робочий час

Для тих людей, які не можуть точно визначити свій біологічний ритм, психологи надали середню статистику: більшість людей відчувають пік працездатності з 9.00 до 12.00, а потім з 16.00 до 18.00. В цей час краще проводити співбесіди, готувати важливі документи і т. д.

Використовуйте свої особисті дедлайни

Дедлайном називають той кінцевий термін, в який необхідно здати роботу. Так як дедлайн – це зазвичай нервування і суєта, то намагайтеся виконувати всю роботу заздалегідь. Тоді ви не будете переживати, що щось не встигли, і будете почувати себе спокійно, знаючи, що все готово. Як підсумок – менше стресу, продуктивніше робота. Сказав шеф виконати звіт до середи, а ви постарайтеся закінчити його хоча б до вечора понеділка(так, ми згодні, до обіду у вівторок).

Дивіться пошту за розкладом

Це, здавалося б, просте заняття насправді віднімає дуже багато часу. Поки ви відкриєте папку «Вхідні», прочитаєте кожне повідомлення, потім кілька хвилин піде на те, щоб придумати відповідь. У підсумку – купа витраченого часу. Крім цього, перевірка пошти дуже відволікає від основних справ і потім вам вже складніше буде сконцентруватися. Ділова людина не може дозволити собі витрачати половину свого робочого дня на все це. Тому візьміть собі за правило перевіряти поштову скриньку не більше двох разів на день і витрачайте на кожну перевірку не більше 30-ти хвилин.

Не забувайте про відпочинок

В крайності впадати теж не потрібно, адже від того, що ви будете працювати цілий день без передиху, користі буде мало. Невдовзі ви просто выдохнетесь, і вам все набридне. А що може бути гірше обридлої роботи, на яку ноги просто самі не йдуть? Тому візьміть собі за правило регулярно відпочивати. Не потрібно витрачати свою обідню перерву на робочі справи, жертвуючи своїм здоров’ям і нервами. Обід – значить обід.

Як планувати свій робочий час

Також щогодини відволікайтеся від роботи всього на 5 хвилин, але цей маленький проміжок відпочинку додасть вам сил. Дотримуйтесь одного секрету: якщо ви працюєте сидячи, то відпочивайте стоячи. І навпаки. Пам’ятайте, що втомлена людина працює набагато гірше тієї, що сповнена сил, тому не нехтуйте відпочинком. Планувати свій робочий час буває складно, тому встановіть на комп’ютер таймер, який буде нагадувати вам щогодини про те, що пора трохи перепочити.

Вам також має сподобатись...